tirsdag den 28. august 2007

”Et skvat har to liv”…

... stod der for nylig som blikfang i nyhederne i min Google-læser. Hva' for liv - jo, Politiken har sendt en medarbejder på opdagelsesrejse som "tegneserieversion af sig selv" i Second life med besked om at rapportere fra denne "gigantiske livssimulator". Læs om hans genvordigheder og meritter i 6 afsnit her.

De kolleger, der har været på turen, kan sikkert nikke genkendende. Jeg har det til gode, og således forberedt og rustet begiver jeg mig ind i det andet liv …

... Mit alias Tarah Theas tumler forvirret ind i en underlig verden, forsøger at samle sig og finde ud af at begå sig. Hun er slet ikke vant til at bevæge sig rundt i virtuelle verdener – endnu da – tumler rundt og støder ind i ting som en anden hjælpeløs stakkel, falder i vandet og flyver ind i trækronerne o.s.v. Heldigvis har hun ude i den analoge verden en supporterende teenager, der kender konventionerne (Flyve op? Page up!). Godt nok er der skiltet undervejs, meeen helt let gennemskueligt er det nu ikke. Og når der så pludselig er en fremmed fyr, der snurrer rundt foran hende, fremviser sine store muskler og på ubehjælpsomt kineserengelsk spørger om hun vil flyve på hans skuldre, bliver hun helt forfjamsket og får trykket på de forkerte taster. De ender dog med at være gode venner...

Tilbage i den analoge verden - så vidt, så godt, det var første runde; der var mange informationer på en gang - og en masse muligheder. Det var Orientation Island - derefter må vi ud af "kravlegården".

2 kommentarer:

Lars Pach sagde ...

Hej Tarah,
Jeg fornemme at du har start vanskeligheder. Det er en fase vil alle skal igennem men når den er overvundet, vil en ny verden ligge for dine fødder.
Faktisk kan du møde mange som villigt deler ud af deres erfaringer. Hvis det skal være på dansk, skal du blot søge efter de danske steder på SL.
Når jeg selv holder lidt fri fra projekter i SL, tager jeg turen forbi Korsbæk (Wonderful Denamrk), som er mødestedet for en masse danskere. Her vil du finde guider, der gratis hjælper dig med at finde ud af SL.

Jeg vedhæfter et link, som du bare skal klikke på og jeg ser frem til at se møde dig.
http://slurl.com/secondlife/Wonderful%20Denmark/154.0/166.0

Med venlig hilsen

Lars Pach
Aka. Pach Voom

Tove F. sagde ...

Læg ikke for meget i mine causerier - de er blog til lyst. Det går såmænd helt fint, men tak for tippet. Måske ses vi i Korsbæk - eller Info Island?
http://slurl.com/secondlife/Info%20Island%20DK/57/218/24