fredag den 10. august 2007

Dokumenter - hele og delte

Gliffy kommer jeg næppe til at bruge ret meget. Fik skitseret planen over vores baghave, som er under omlægning, så nu kan jeg eksperimentere med placering af nye bede. Tror dog, det bliver svært helt at slippe blyant og papir - det er også nemmere at tage med ud i haven end pc'en...

Google dokumenter og regneark, Writeboard eller lignende er mere oplagt. Hver gang vi er flere, der skal udarbejde et dokument, har vi sendt versioner rundt til hinanden i en lind strøm, og vi løber sur i versioner, der krydser hinanden. Vi har ikke været gode til at bruge muligheden for at lægge een fælles version på et fælles drev. Det her er nemt, og det er rigtig snildt, at man kan se og sammenligne de forskellige versioner. Writeboard er meget simpelt at gå til, men noget begrænset, synes jeg - Google docs er også let at bruge og giver mulighed for mere nuancerede opgaver. Jeg kan godt lide, at man udover at dele også kan bruge Google docs som kladde for sig selv. Sig mig: har Google sponsoreret dette e-læringsprojekt...?

Men i øvrigt: hvordan harmonerer de her ting - det være sig wiki eller Google eller Writeboard - med vores intra og med vore bestemmelser for it-sikkerhed? Kan/skal noget af det erstatte intra? Kan det være et supplement, og skal vi så til at holde styr på flere dokumentorganiseringer...?

Privat er det en anden sag. Jeg tror, jeg vil gribe fat i noget af det her til foreningsarbejde.

Så opdagede jeg forresten lige, at min Library Thing-dims nu er begyndt at vise det, jeg bad den om, da jeg lavede den, uden at jeg har gjort mere, så der har nok været en scriptfejl. Måske den samme fejl som har drillet Agnete?

Ingen kommentarer: