torsdag den 23. august 2007

Musik - last.fm.mm.

Så er der kommet endnu lidt mere lir på bloggen. Nu må sønneke, som kiggede med over skulderen til ting nr. 1-2-3 da vist indrømme, at den er ved at være pimpet lidt op. Jo, her kommer mor i overhalingsbanen. Han er begyndt at kigge interesseret - her foregår vist et og andet.

Last.fm har han ikke hørt om - det har han nu. Og jeg har lyttet rundt og prøvet af - med en blandet oplevelse og uden helt at få overblik over, hvordan den hænger sammen. Nogle gange får jeg kun 30 sekunder af et nummer, andre gange hele nummeret. Træls, at man ikke kan høre en bestemt kunstner, kun nogen lignende, men det ligger vel i hele konceptet, at det er tagging, der binder det hele sammen. Prøvede en ung (klassisk) stjerneviolinist af og fik foreslået et par andre violinister, et par pianister, en cellist, en strygekvartet og en mig ukendt fransk filmmusikkomponist. Lignende? Jo, måske... Andre forsøg faldt bedre ud og gav en masse inspirerende at udforske, så Last.fm kommer på mit repertoire. Men bortset fra det er jeg nu ikke nogen stor tilhænger af random play, som det vist hedder på nudansk.





Musicovery og Liveplasma har jeg kigget på før, men ikke brugt så meget. Musicovery ku' jeg dog godt finde på at rykke lidt længere op på listen over besøgsvenner. Liveplasma kan bruges lidt á la Litteratursidens "noget der ligner".

Senere:
Så fik jeg alligevel høvl for at have installeret Last.fm. Den blander sig nemlig i juniors ITunes, hver gang han åbner den, og så interesseret var han altså ikke i at scrobble. Nå, det må vi se, hvad der kan gøres ved...

Ingen kommentarer: